Aby reklamować się w telewizji, należy mieć rzeczywiście sporo kasy. Jednorazowa emisja reklamy to nierzadko koszt aż kilkudziesięciu tysięcy złotych, a zwróćmy uwagę na to, że zdarza się, że jeden produkt reklamowany jest dosłownie kilkanaście razy dziennie na jednej stacji. Wynika więc z tego, że takie firmy, które inwestują w filmy promocyjne, muszą wydawać grube miliony na to, aby znajdować sobie kontrahentów. To de facto nie jest prosta sprawa, tym bardziej, że w grę wchodzą wyrafinowane mechanizmy dystrybucji.

Czasem produkty reklamowane są jeden po drugim i są to takie same produkty. Znaczy to zatem, że powinno się w danej firmie podwoić wydatki na reklamę po to, by móc zarabiać jeszcze więcej i jeszcze skuteczniej. Koszt reklamy w małych, lokalnych stacjach jest znacznie niższy, niemniej jednak jej oddziaływanie także jest lokalne. Jednak w przypadku, gdy chcemy wylansować produkt albo usługę, która posiada być dystrybuowana na cały kraj, powinno się uderzać do największych stacji telewizyjnych i najlepszych portali internetowych. Bez względu na to, czy wykonujmy drogie filmowanie z powietrza, czy także niskobudżetowy spot, w każdej chwili pojawiają się problemy emisji go na antenie. Im reklam ma być więcej, tym niższy ich koszt. O ile natomiast posiada być ichniejszym niedużo, to samoczynnie cena jednego wyświetlenia bardzo rośnie. Filmy reklamowe są w stanie pożreć tysiące, a nawet setki tysięcy zł, niemniej jednak dają wymierne efekty w postaci większego zainteresowania produktami albo usługami i co bardzo istotne lepszej dystrybucji.

Warto sprawdzić: filmy korporacyjne.