Od dziecka uczono nas, że tyć będziemy tylko po tych produktach, które są tłuste i słodkie. Osiągnięcia medycyny pokazały jednak, że nie jest to prawda. Tłuszcz przestał być demonizowany, niemniej jednak wciąż ogromna nagonka jest na cukier. Obecnie w kontekście tłuszczu powinieneś rozpatrywać indeks glikemiczny. Jest on niczym innym, jak wartością, jaką przypisuje się danego produktowi spożywczemu. Jeśli cos ma niski indeks, to po spożyciu tego poziom glukozy w naszej krwi nie wzrasta gwałtownie.

O ile natomiast określony produkt posiada wysoki indeks glikemiczny, to w momencie, gdy go zjemy, w mojej krwi podnosi się poziom glukozy, wątroba przechwytuje to, czego nie spalimy i odkłada w postaci tkanki tłuszczowej. Indeks glikemiczny tabela pokazuje, że wręcz chude i niesłodkie produkty, mogą posiadać tak w rzeczywistości bardzo wysoki indeks. Tutaj przykładem jest chociażby ketchup czy musztarda. Daleko im do majonezu, wcale nie zawierają sporo tłuszczu, nie mają również zbyt wiele cukru, a pomimo to, po ichniejszym spożyciu poziom glukozy w naszym organizmie gwałtownie rośnie. Wszystko to obecnie przez to, że posiadają tak wysoki indeks glikemiczny i przez to sprawiają, że nasz organizm zaczyna magazynować tkankę tłuszczową. Indeks ten jest niczym innym, jak tylko wskaźnikiem tego, czy po danym produkcie będziemy tyć, czy również dosłownie przeciwnie, będziemy się czuć należycie i zachowamy szczupłe ciało. Bardzo dużo osób nie odżywia się na zasadzie ilości przyjętych kalorii, ale w chwili obecnej na zasadzie tego, ile punktów indeksu posiada dana potrawa. To pozwala im zachować szczupłe ciało.

Zobacz więcej: indeks glikemiczny tabela.