Żyjemy w czasach, gdzie na preparaty witaminowe nastąpił jakiś prawdziwy boom. Wszędzie reklamuje się, że należy przyjmować jak najwięcej witamin, bo to jest dobre dla naszego zdrowia. W reklamach występuje witamina D3, składniki mineralne, takie jak kwas foliowy, czy inne typu żeń-szeń czy ginko biloba. Statystyczny Kowalski oglądając taką reklamę uzmysławia sobie, że dla dobrego zdrowia de facto wymagany mu jest ten koenzym Q10 czy inny, pożądany składnik. Nie koncepcji o tym, czy ma niedobory, czy nie, zwyczajnie bierze tabletki.

Nie w tym jednakże rzecz, by brać je bezmyślnie, ale w tym, żeby dozować umiejętnie. Wręcz największe dobro, które będzie stosowane w nadmiarze, może na nasz organizm podziałać negatywnie. Dlatego w momencie, w którym nabywasz suplement diety, przeczytaj z dużą dokładnością ulotkę informacyjną i zapoznaj się z tym, ile możesz tego składnika brać. O ile będzie dozowany umiejętnie, przyniesie Kobiety i mężczyźni bardzo dużo korzyści, o ile nie, to lub stracisz czas i pieniądze, lub odczujesz negatywne skutki. Trzeba też wspomnieć o tym, jak popularne stały się w ostatnim czasie kwasy omega 3 i przestrzec przed tym, że powinno się je przyjmować razem z kwasami omega 6 i omega 9. Wyłącznie wówczas organizm będzie miał komplet wszystkich składników, które są mu potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Zarówno witamina C, jak i składniki mineralne czy wyciągi, to dobrodziejstwo dla naszego organizmu, niemniej jednak nie zjadaj ichniejszym jak dropsów. Dozuj z głową oraz obserwuj swój organizm, czy danego składnika nie przyjmujesz za bardzo dużo.

Zobacz: kwasy omega 3.