Problemy związane z obowiązującą modą ubraniową za każdym razem będą sprawami spornymi. W końcu to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi być równie pozytywnie odbierane przez kogoś innego. Są natomiast rzeczy, które dzięki spersonalizowanej oryginalności podobają się każdemu – specjalne koszulki z nadrukiem. Co ciekawe, ichniejszym wynalezienie wiąże się nie tyle z branżą mody, co z branżą… reklamową.

Teraz w sferze reklamy i promocji po raz 1szy postanowiono sprawdzić, czy reklama w postaci nadruku na koszulce przyniesie jakieś efekty. Skutki zaskoczyły samych pomysłodawców i już kilka tygodni potem koszulki stały się priorytetowym gadżetem reklamowym w sferze marketingu. Dzisiaj pełnią już nie tylko rolę promocyjną, a ichniejszym misją nie jest jedynie zwrócenie uwagi ewentualnego odbiorcy – takie zadania przejęły kalendarze firmowe, kubki z nadrukami i różnego rodzaju upominki od firm. Aktualnie koszulka z nadrukiem to głównie metodę na wybicie się z tłumu. Takim ubraniem można zadeklarować swoją przynależność do grupy społecznej i kulturowej, zademonstrować jakiej muzyki się słucha, jakie seriale się ogląda lub jakie wartości wyznaje. W tym wszystkim reklamowa rola koszulki jako gadżetu firmowego może się wydawać bardzo odległa, co jednakże nie znaczy, że same koszulki przestały być w marketingu wykorzystywane. Cały czas można je spotkać jako element licznych akcji reklamowych (kup X produktów firmy Y, a otrzymasz koszulkę) , a dodatkowo upominków wręczanych kontrahentom, pracownikom takiej firmy i ważniejszym inwestorom.
źródło: kalendarze kraków